Marketing dzieli się na różne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również wiele innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najlepiej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jakkolwiek nie jedynie – wkracza w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego konsumenta albo wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt marki
Ta sztampowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście prawdopodobnego klienta są niezmiernie różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.